Forums Développement Multimédia

Aller au contenu

objet Bitmap question slip

DETENTE

23 réponses à ce sujet

#1 Seraf_NSS

• Honoris
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3868 messages

Posté 10 August 2005 - 16:49 PM

Yo,
juste une question concernant l'objet bitmap de flash 8.
est-il possible de parser le data du bitmap via php ou autre
pour en faire une sauvegarde en dur?

j'ai cherché sur cuisinez.com et aucunes reponses ne m'a convaincu.

#2 Pierre

• Administrateur
  • 12757 messages

Posté 10 August 2005 - 17:15 PM

mmm..; JP nous a fait une démo assez sympa sur l'objet bitmap dans la salle modo.

Je pense qu'il pourra te répondre.

#3 peterphonix

Ceinture Noire

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 353 messages

Posté 10 August 2005 - 17:19 PM

Citation :
juste une question concernant l'objet bitmap de flash 8.
est-il possible de parser le data du bitmap via php ou autre
pour en faire une sauvegarde en dur?

Oui, une instance de BitmapData est très facile à sérialiser/désérialiser grâce aux méthodes setPixel/setPixel32 et getPixel/getPixel32. wink.gif

#4 Seraf_NSS

• Honoris
  • 3868 messages

Posté 10 August 2005 - 17:49 PM

ok thx je connaisais cette reponse en fait
en gros il faudrait faire une bidouille en php pour reconstruire l'image

#5 Leonerep

• Honoris
  • 3562 messages

Posté 10 August 2005 - 18:07 PM

tient en parlant d'image, j'en profite pour poser ce genre de question flashuitienne, est ce qui sera passible de generer une image a partir d'un resultat flash ^0^ ? (gere je fais plein de bidouille avec mes clip et animation et hop image generé a partir du resultat visible... magie /*0*/ mais qui m'arrangerais bien pour plein de trucs...)

#6 Seraf_NSS

• Honoris
  • 3868 messages

Posté 10 August 2005 - 18:25 PM

oui,
tu n'as qu'a mettre tes clips dans un objet bitmap apres tu fais des getPixel a gogo
pour recup l'image

#7 Leonerep

• Honoris
  • 3562 messages

Posté 10 August 2005 - 18:40 PM

ooouuuhhhh yyeeeaahhhh /*-*/
(et dire que je suis en train de me faire chier a recomposer mes image en php en ce moment >->)

#8 grgrdvrt

• Honoris
  • 3135 messages

Posté 11 August 2005 - 01:36 AM

La classe FileReference permet a priori de créer n'importe quel type de fichier sur le disque dur
le seul probleme c'est que je suis pas sûr qu'on puisse mettre autre chose que du contenu type texte (html ou des trucs de texte type html xml & co)
un betaflashuiteur aurait-il des infos à ce sujet? icon_smile.gif icon_rolleyes.gif

#9 Aggelos

Gardien du maillet brise rotules

• Honoris
  • 4258 messages

Posté 11 August 2005 - 07:17 AM

Pour ce que j'en ai vu dans les exemples (on peut pas en dire plus les enfants, faut pas pousser icon_razz.gif ) FileReference ne fait rien de plus qu'un upload/download mais de n'importe quel type de fichiers ! . Donc tout fichier qu'il est possible de créer coté serveur est téléchargeable et vace versi

#10 peterphonix

Ceinture Noire

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 353 messages

Posté 11 August 2005 - 09:19 AM

Les beta-testeurs depuis qq jours ont le droit de communiquer sur 8Ball (juste les flas et captures d'écrans sont interdit).
Voici donc les infos nécessaires sur la classe FileReference et la méthode upload :

FileReference

The FileReference class provides a means to upload and download files between a user's computer and a server. With an operating-system dialog box, the user is prompted to select a file to upload or a location for download. Each FileReference object refers to a single file on the user's disk and has properties that contain information about the file's size, type, name, creation date, modification date, and creator type (Macintosh only).

FileReference instances are created in two ways:

When you use the new operator: var myFileReference = new FileReference();
When you call FileReferenceList.browse(), which creates an array of FileReference objects. Each object represents a file selected by the user in the dialog box opened by FileReferenceList.browse().
During an upload operation, all the properties of a FileReference object are populated by calling either FileReference.browse() or FileReferenceList.browse(). During a download operation, the name property is populated once onSelect has been invoked; all other properties are populated once onComplete has been invoked. The browse() method opens an operating-system dialog box that prompts the user to select any file on the user's disk for upload. FileReference.browse() lets the user select a single file. FileReferenceList.browse() lets the user select multiple files. After a successful call to browse(), call FileReference.upload() to upload one file at a time. The FileReference.download() method prompts the user for a location to save the file and initiates downloading from a remote URL.

The FileReference and FileReferenceList APIs do not let you set the default file location for the dialog boxes generated by browse() or download() calls. The default location shown in the dialog boxes is the most recently browsed folder, if that location can be determined, or the desktop. The APIs do not provide an ability to read from or write to the transferred file. They do not allow the Flash application that initiated the upload or download to access the uploaded or downloaded file or the file's location on the user's disk.

The FileReference and FileReferenceList APIs do not provide methods for authentication. With a server that requires authentication, the only potentially successful operation is to perform file download with the Flash Player browser plug-in. Upload on all players or download through the standalone or external player fails on a server that requires authentication. Use FileReference event listeners to ascertain whether or not operations complete successfully and to handle errors.

Both file upload and download are restricted to the SWF's domain, including any domains specified by a cross-domain policy file. You will need to put a policy file on the server if the SWF initiating the upload or download doesn't come from the same domain as the server. Flash Player supports uploads and downloads of files up to 100 MB.

While calls to FileReference.browse(), FileReferenceList.browse(), or FileReference.download() are executing, playback of the SWF pauses on the following platforms: OS X plug-in, the Mac external player, and the Mac standalone player on OS 10.1 and earlier. The SWF continues to run on all Windows players and in the Mac Standalone on OS 10.2 and later.

Availability: ActionScript 1.0; Flash Player 8

upload
public upload(url:String) : Boolean

Starts the upload of a file selected by a user to a remote server. You must call FileReference.browse() or FileReferenceList.browse() before calling this method.

The file is uploaded to the URL passed in the url parameter, which should be a server script configured to accept uploads. You can send data to the server with the upload() call by appending parameters to the URL.

Listeners receive events to indicate the progress, success, or failure of the upload. Although you can use the FileReferenceList object to let users select multiple files for upload, the files are always uploaded one by one.

File upload is performed using HTTP post. The server script handling the upload should expect a POST request with:

Content-Type of multipart/form-data
Content-Disposition with a name attribute set to "Filedata" and a filename attribute set to the name of the original file
The actual binary contents of the file
Here is a sample POST request:

Content-Type: multipart/form-data; boundary=AaB03x --AaB03x Content-Disposition: form-data; name="Filedata"; filename="example.jpg" Content-Type: application/octet-stream ... contents of example.jpg ... --AaB03x--

Important: If your server requires user authentication, note that only Flash applications running in a browser - that is, using the browser plug-in or ActiveX control - can provide a dialog to prompt the user to enter a username and password for authentication, and then only for downloads. For uploads using the plug-in or ActiveX control or upload/download using either the standalone or external players, the file transfer fails.

Availability: ActionScript 1.0; Flash Player 8

Parameters:
url : String -

The URL for the script on the server configured to handle upload through HTTP posts. The URL can be http or, for secure uploads, https.

You can send data to the server with the upload() call by appending parameters to the URL, for example: http://www.myserver.com/upload.cgi?userID=jdoe

Keep in mind that on some browsers, URL strings are limited in length. Lengths greater than 256 characters may fail on some browsers or servers.

Returns
Boolean -

false if 1) FileReference.browse() has not yet been called successfully on this object, or if FileReferenceList.browse() has not yet been called successfully with this object in its filelist array; 2) the protocol is not HTTP or HTTPS; 3) there is a security violation; 4) the parameters are of the incorrect type or format; 5) there are not the right number of parameters.

Events:
onCancel

Invoked when the user dismisses the dialog box.

onComplete

Invoked when the file upload operation successfully completes.

onHTTPError

Invoked when an upload fails because of an HTTP error.

onIOError

Invoked for any of the following reasons:

An input/output error occurs while reading, writing, or transmitting the file.
The SWF tries to upload a file to a server that requires authentication (such as a user name and password). During upload, Flash Player does not provide a means for users to enter passwords. If a SWF tries to upload a file to a server that requires authentication, the upload fails.
The value passed to the url parameter in the upload() contains an invalid protocol. Valid protocols are HTTP or HTTPS.
onOpen

Invoked when an upload operation starts.

onProgress

Invoked periodically during the file upload operation.

onSecurityError

#11 Seraf_NSS

• Honoris
  • 3868 messages

Posté 11 August 2005 - 17:08 PM

flash up tout seul le fichier ou on cible un script qui s'en occupe genre un php?

#12 Leonerep

• Honoris
  • 3562 messages

Posté 11 August 2005 - 17:15 PM

pouisqu'on ai dans les questions, est ce que l'on a des precisions sur les nouveauté du logiciel en lui même, dans son utilisation du genre avoir un renommage d'occurence global, (parceque renommer des occurence oublié dans un system complexe, bonjour la partie de plaisir X_____X ) Ou des chtit truc comme ca qui faciliterais la vie a l'utilisation ?

#13 peterphonix

Ceinture Noire

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 353 messages

Posté 11 August 2005 - 19:34 PM

Citation :
flash up tout seul le fichier ou on cible un script qui s'en occupe genre un php?

icon_confused.gif
je ne comprends pas la question ...
flash envoit l'information, il n'est nullement responsable de l'écriture server-side, ça serait plutôt étrange sinon ...

Citation :
pouisqu'on ai dans les questions, est ce que l'on a des precisions sur les nouveauté du logiciel en lui même, dans son utilisation du genre avoir un renommage d'occurence global, (parceque renommer des occurence oublié dans un system complexe, bonjour la partie de plaisir X_____X ) Ou des chtit truc comme ca qui faciliterais la vie a l'utilisation ?

icon_confused.gif
je ne comprends pas la question, qu'entends tu par renommage d'occurence global ?

#14 Leonerep

• Honoris
  • 3562 messages

Posté 11 August 2005 - 20:00 PM

par exemple sur ma scene jai un même clip sur plein d'image, et ce clip doit avoir le même non tout a long de cette scene, à l'heure actuelle, soit on y pense avant..., soit un renomme tous ces clip a la main =O=... ce qui peut prendre de porportion plus que derangeante.

#15 peterphonix

Ceinture Noire

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 353 messages

Posté 12 August 2005 - 00:02 AM

Citation :
par exemple sur ma scene jai un même clip sur plein d'image, et ce clip doit avoir le même non tout a long de cette scene, à l'heure actuelle, soit on y pense avant..., soit un renomme tous ces clip a la main =O=... ce qui peut prendre de porportion plus que derangeante.

Non rien de nouveau de ce côté là à priori.
J'avoue ne pas vraiment saisir l'intérêt de cette demande, mais c'est sûrement parce que je ne fais pas d'animation. smile.gif

#16 Leonerep

• Honoris
  • 3562 messages

Posté 12 August 2005 - 01:23 AM

ouip voila, quand tu fait une animation type tu doit nommé tout tes symboles, si tu oublie de nommer tes clip, tes dans le caca x___x;;

#17 kenjtb

• Members
  • 1917 messages

Posté 18 August 2005 - 00:37 AM

petepx (Aug 10 2005, 06:19 PM) a dit :
Oui, une instance de BitmapData est très facile à sérialiser/désérialiser grâce aux méthodes setPixel/setPixel32 et getPixel/getPixel32. wink.gif

Voir le message

Ca c'est bon aussi pour "pixeliser" les dessin API une fois fini ! Au lieu de se prendre la tête avec xml

#18 ben1024

• Members
  • 1167 messages

Posté 19 August 2005 - 14:53 PM

pour ceux qui on fait lingo en première langue (director quoi !)
il existe plein de truc avec setpixel et getPixel
http://web.archive.org/web/*/http://www.setpixel.com
c'était trop bien ce site ^^ des demoparty en director !
au passage du flash 4 de 1998 http://melondezign.free.fr/diffwebone.html

#19 Monsieur Spi

• Community Manager
  • 7012 messages

Posté 19 August 2005 - 15:06 PM

ben1024 (Aug 19 2005, 04:53 PM) a dit :
au passage du flash 4 de 1998 http://melondezign.free.fr/diffwebone.html

Voir le message

Puisque tu en parles, tient voici au passage quelques demos faites aussi avec Flash demo party

Mais bon çà a rien à voir avec le sujet qui nous occupes ici...

#20 ben1024

• Members
  • 1167 messages

Posté 19 August 2005 - 15:21 PM

très bien ce (ton) site M Spi smile.gif
j'ouvre un thread sur flash 4, la motié du 8 ball smile.gif

#21 Monsieur Spi

• Community Manager
  • 7012 messages

Posté 19 August 2005 - 16:05 PM

Merci :-)

si tu as des liens ou des swf de démos et autre anims ou jeux ( uniquement les biens ) je suis preneur....

#22 ben1024

• Members
  • 1167 messages

Posté 19 August 2005 - 20:29 PM

un ptit jeu en bitmap wink.gif
pixelart smile.gif
http://www.stackopolis.com/stacktower/index.html
un jeu bien pensé
http://www.pepsi.co.uk/max/breakout/breakout.html
un jeu de nain de jardin smile.gif
http://nordicxmas.coca-cola.com/

comment je pollue le thread pire qu'un serAf

#23 Seraf_NSS

• Honoris
  • 3868 messages

Posté 20 August 2005 - 10:51 AM

c'est quoi le rapport avec flash 8? et ma question slip ?

#24 ben1024

• Members
  • 1167 messages

Posté 20 August 2005 - 10:57 AM

le rapport est dans ma signature ><

1 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet

0 membre(s), 1 invité(s), 0 utilisateur(s) anonyme(s)

authorised training centre

Centre de Formation Mediabox - Adobe et Apple Authorised Training Center.

Déclaré auprès de la Direction du Travail et de la Formation Professionnelle

Mediabox : SARL au capital de 62.000€ - Numéro d'activité : 11 75 44555 75 - SIRET : 49371646800035

MEDIABOX, 23, rue de Bruxelles, 75009 PARIS

FFP